۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

نگاهی به اهداف اعلان شده اشغالگران درافغانستان

احمد سلیمان فارسی
بیش از هفت سال ازاشغال افغانستان ميشود اشغالگران صليبي دراشغال وفروپاشي نظام اسلامي اهدافي را دنبال ميكردند كه عبارت بودند از:
1- ازميان برداشتن امارت اسلامي ورسيدن به زعامت آن ملا محمد عمر مجاهد.
2- انهدام تنظيم قاعدة الجهاد در افغانستان ودستگيري رهبر آن شيخ اسامه.
3- تحويل افغانستان به يك كشور غير اسلامي مانند تركيه تا الگوي باشد در منطقه.
اين اهداف اعلان شده صليبيها بود كه در روزهاي اول اشغال, طنين انداز گوشها بود. مساعي شباروزي امريكايها ومؤتلفين آنها در اين راستا وتلاشهاي بيدريغ شان در جهان دغدغه برپا كرده بود. امريكا كشوري بود كه همه جهان را مرعوب قدرت خويش ساخته بود وبدون شك كه لشكركشي به افغانستان وبا آن سازوبرگ نظامي همه را مات ومبهوت ساخته بود. وهمه بي صبرانه انتظار تحقق يافتن اهداف امريكا را داشتند.
يكي از اعضاي كانگرس امريكا, در آن روزها اعلام كرد كه ما به زودي افغانستان را به اسراييل دوم درمي آريم تا همان نقش تخریبی را در منطقه بازی نمايد. امروز بيش ازهفت سال ازاعلان اهداف پليد اشغالگران ميشود. بيايد با اندك تأمل بنگريم كه آيا امريكا در تحقق اهدافش موفق بوده است؟ آيا آن رعب وهيبت ديروزي امريكا هنوز هم جهان را ميخكوب نموده است ؟ آيا واقعا افغانستان چنانچه زعم ميشد بازسازي شده است وبه شاهراه ترقي وتعالي از معبر دموكراسي سير صعودي خويشرا مي بيمايد؟ من در این مقاله هدف نخست را به خوانش میگرم که هدف اساسی اشغالگران بود که همانا نابودي امارت اسلامي بود امارتيكه خارچشم همه نظامهاي طاغوتي گرديده بود. تطبيق صادقانه شريعت اسلامي وموقفگيريهاي مبتني بر اسلام خواب آن ها را آشفته ساخته بود. واين نظام قابل تحمل ملل كفر نبود.
بدون شك كه كافران به هيج بهاي نميپذيرند كه در گوشه از جهان, نظام اسلامي برپا شود نظاميكه كفر به طاغوت را اعلان ميدارد وآن را صادقانه تطبيق مي نمايد. امروز طالبان بيش از نيم از افغانستان را تحت اداره خود دارند. امريكايها در ماه جون سال جاري اعتراف كردند كه 400 عمليات نظامي عليه نيرو هاي شانرا ثبت نموده اند. اين دلالت به برتري مجاهدين درميدان نبرد دارد. همچنان خیزش طالبان در کشور همسایه پاکستان, تغییر شگرفی در منطقه است. مناطق پشتون نشین محراق فعالیت های طالبان پاکستانی است که همه به امارت اسلامی در افغانستان پیوند شرعی (بیعت) دارند. این جهش اسلامی در منطقه معادله نظامی امریکا ومتحدینش را واژگون ساخت. زیرا با ورود طالبان پاکستانی در نبرد عنصری ناگهانی درجنگ افزوده شد که متحدین صلیبی را سرآسیمه ساخت, زیرا آنها هرگز گمان چنین تحول را نمیکردند.
عملیات گسترده امریکایها نتیجه ی جزء افتضاح نداشت. ماشین محاربوی اشغالگران در افغانستان به پوسیدن گرفته است. وچون از نبرد با طالبان عاجزاند قریه ها را به خاک یکسان میکنند تا عطش انتقام شان را کشیده باشند اما این کشتار جمعی مردم را بیشتر منزجر میسازد. باید درک نمایم که این فجایع روی برنامه انجام میگیرد وعمدی است نه آنچنانکه زعم میشود. پس ناگفته پیداست که هدف اولی دشمنان اسلام متحقق نگردید
وطالبان امروز نیروی مستحکم وپولادینست که مرز های افغانستان را عبور نموده است والگوی جهاد ومبارزه گردیده است. وچون هدف اولی تحقق نیافت اهداف دیگر که تابع هدف اولی اند نیز ازتحقق باز ایستاد.

هیچ نظری موجود نیست: