۱۳۸۸ شهریور ۲۳, دوشنبه

نظری برعمليات گسترده‌ی طالبان در آستانه نمایش تمثیلی به نام انتخابات

احمد سلیمان فارسی
عملیات گسترده مجاهدین در نقاط مختلف افغانستان علیه اشغالگران, دلالت بر تفوق عسکری ماشین محاربوی مجاهدین بر اشغالگران دارد. وبدون شک که این نوع عملیات باعث سراسیمگی اشغالگران میشود, به ویژه عملیات در شمال افغانستان. زیرا پهن تر شدن ساحه نبرد وبا روشهای مختلف جنگی به دست وپاچگی متجاوزین صلیبی می افزاید. ودیگر اینکه اینها نمی توانند در هر جا به آسودگی به نبرد بپردازند.
این عملیات وسیع علیه اشغالگران در آستانه نمایشی به عنوان انتخابات شدیدتر می گردد در حالی که امریکایی ها وموتلفین آن ها می خواستند مناطق تحت اداره طالبان را به تصرف بگیرند وآتش نبرد را فروکش نمایند تا به ملت های شان نشان داده باشند که افغانستان دیگر از نفوذ طالبان تصفیه شده است واداره مزدور کابل دایره نفوذش گسترده تر می شود اما این معادله واژگون گردید.
عملیات فزاینده طالبان وتلفات بیشتر اشغالگران به ویژه در ولایت هلمند نقشه ها را نقش بر آب ساخت. هیاوهوی که در این روزها در انگلستان به راه انداخته شده است وتهیه گزارشها در این زمینه, همه دلیلی است که اشغالگران را در حالت سراسیمگی نشان می دهد از یک سو اکثریت ملت انگلیس نبرد را بیهوده تلقی می نمایند وخواهان بازگشت فوری عساکر انگلیسی اند, اما از سوی دیگر دولت انگلیس اصرار بر نبرد دارد اما با روشها مختلف وسازوبرگ جنگی مجهزتر. وبدون شک که این موقفگیری ها متغایر در یک کشور در روند نبرد وتصمیم گیری های سیاسی نقش بسزایی خویشرا دارد.
همچنان موقف گیری قاطع طالبان در مورد انتخابات قلابی در افغانستان تشویش جدی را ایجاد کرده است واین تشویش زاده نیرومندی روز افزون طالبان است که می توانند جریان این نمایش تمثیلی را بگیرند واین جریان را مختل بسازند. وکدام انتخابات, در حالیکه تعیین همه به دست نیروی های اشغالگراست.
طالبان در این اعلامیه مردم را به جهاد علیه اشغالگران فرا خوانده اند واز شرکت ورزیدن در این نمایش منع نموده اند.
وجالب اینکه دلقک های به اصطلاح نامزدان ریاست جمهوری همه یکصدا خواهان مذاکره با طالبان اند وازلهجه ی نرمی دراین زمینه کار می گیرند. بدون شک این صفحه ی دیگر از مکاری ها اشغال است که ازیک سو با راه اندازی این نمایش مردم را فریب بدهد واز سوی دیگر بتواند به زعم خود, در آن سوی صف دوپارچگی ایجاد نمایند. اما باید بداند که این نسخه های استعمار(استخراب)دیروزی دیگر نمیتواند باعث این شکسته گی ها در صف جهاد گردد زیرا امروز مجاهدین از فهم سیاسی متکی بر حقایق ومبتنی بر واقع بهره مند اند ودیگر نمی شود که آنها را فریفت.

هیچ نظری موجود نیست: