۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

زندان مخوف امریکایی(تاریک) در کابل

احمدسلیمان فارسی
زندان تاریک... آری زندان تاریک، شاید برخی خوانندگان به شگفت به این عنوان بنگرند وگمان نمایند که زندان تاریک در کابل، عنوانی داستان کوتاهی است!! اما نه آنچنانکه پنداشته می شود، زندان تاریک حقیقتی است که ارمغان اشغال امریکایی در افغانستان است. البته اشغالگران ارمغانهای زیادی برای ملت رنجدیده افغان داشته اند ودارند که زندان تاریک شمه از این دستاورد های اشغال در افغانستان اشغالی است. پس حقیقت این زندان چه است؟ در آن چه می گذرد؟ کی ها را به این زندان سوق میدهند؟ ووو... پرسشهای اند که در ذهن هر خواننده تداعی میگردد و در جستجوی حقیقت این زندان وآنچه در ان می گذرد، میشود.
زندان تاریک چنانچه از نامش پیداست، امریکایی ها نمی خواهند که این زندان را فاش سازند با اینکه برخی از رسانه های خبری در این اواخر از این زندان و زندان های مشابه آن لب به سخن گشودند اما امریکایی تا اکنون مهر سکوت بر لب نهاده اند و اصلا نمی خواهند که در مورد توضیحاتی دهند!! البته زندان های مشابه با این زندان در گوشه وکنار افغانستان زیاد اند به گونه مثال زندان امریکایی در پنجشیر که برخی از زندانی ها را در ان انتقال میدادند گفته می شود که این زندان اکنون دروازه اش بسته گردیده است اما این شایعه است که تا هنوز نمی توان آن را تصدیق کرد. از کسانی که در این زندان مدتی را سپری کردند ابن الشیخ لیبی است که مدتی را در این زندان گذارنید سپس در تابوتی به مصر نقل داده می شود و بعد از مدتی وی را روانه لیبیا میگردانند وسپس در آنجا وی را شهادت میرسانند.
زندانیانی که از زندان مخوف بگرام آزاد شده اند حکایات عجیبی از زندان تاریک دارند حکایاتی که چهره کریه و زشت مدعیان دروغین دفاع از حقوق انسان را فاش میگرداند. زندان تاریک در کابل موقعیت دارد گفته می شود که در نزدیکی میدان هوایی کابل است و برخی می گویند که در همجواری زندان بگرام است.
کسانی را که به زندان بگرام نقل میدهند اکثر آنها را در قدم نخست به این زندان نقل میدهند در این زندان مراحل نخست تحقیق انجام می یابد بعد از تکیمل کاغذات زندانی، زندانی به بگرام نقل داده می شود با اینکه تحقیق و استنطاق در بگرام نیز ادامه می یابد اما مراحل دشوار آن که امیخته با تعذیب به ویژه تعذیب روانی است در زندان تاریک سپری میگردد.
زندانیانی که این زندان مخوف را گذارنیده اند و مدتی را در آن سپری کرده اند، می گویند که زندانی ها در این زندان با تعذیب های گوناگونی مواجه می شوند البته برخی از تعذیب ها تا آخرین مرحله تحقیق در این زندان ادامه دارد برخی از این تعذیب های که زندانی ها از ان حکایت ها دارند قرار ذیل اند:
1- بیخوابی که روزها وشبها ادامه می یابد بلکه شاید تا سه هفته به طول بیانجامد که زندانی در این مدت شاید دقایقی را به گونه پراگنده بخوابد اما خواب متواتر به کسی اجازه داده نمی شود.
2- اطاقی را که در آن زندانی افگنده می شود با سردکنی سرد می گردانند که اصلا طاقت فرسا است وانسانی آن را تحمل نمی تواند اما این سردی شدید چندین روز ادامه می یابد.
3- برخی از زندانی ها را برای مدتی برهنه میسازند و در چنین اطاق ها می افگنند.
4- موسیقی دلخراشی را که برای آن بلند گوی های نیرومندی را نصب در اطاق کرده اند تا آواز را هر چه بیشتر بلند سازد، وبا محتوای منافی با اسلام که حاوی مطالب هرزه ودشنام به مقدسات دین عزیز اسلام است. واین موسیقی شاید دو یا سه ماهی به طول بیانجامد.
5- دعوت به فساد اخلاقی که زنان نظامی امریکایی متولی آن اند ومی خواهند زندانی را به لجنزاری از فساد سقوط دهند و با اظهار حرکات منافی با اخلاق اسلامی، در حالیکه زندانی دستانش بسته است می خواهند وی را بیشتر آزار دهند.
6- چشمان زندانی از هنگام ورود تا وقت خروج از این زندان بسته میباشد البته در اوقاتی چشمانش را باز میکنند.
7- در مدتی که می خواهند هویت حقیقی زندانی را بشناسند واز وی تحقیق می نمایند،نمی گذارند که بنشیند واین تعذیب شاید روزها را در بر بگیرد.
8- غذایی را که در این مدت برای زندانی مدهند اصلا نمی شود که آن را غذا نامید، پاکتی حاوی برخی از موادی خیلی اندک که نیاز به گرم شدن دارد، اما این پاکت را به زندانی میدهند تابخورد ونمیرد!!
9- زندانی در این مدت اجازه ندارد که با خانواده اش تماسی بگیرد بلکه اصلا در این مدت نمی داند که در کجا است؟
10- استهزا به شعایر اسلامی این دیگر اقدامی است که امریکایی ها با آن عادت گرفته اند.
این در حقیقت شمه از جنایاتی اند که در این زندان مخوف موسوم به تاریک انجام می پذیرد و کسانی که متولی این اقدامات وحشیانه می شوند مدعی اند که از حقوق انسان دفاع می کنند بلکه بخاطر برپایی دیموکراسی لشکر می کشند تا عدالت اما به مدلول امریکایی آن را به نمایش بگذارند. پس بر تف بر این عدالت امریکایی و وای بر بردگان امریکا.

هیچ نظری موجود نیست: