۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

نقش کشور های همجوار افغانستان در اشغال کنونی

احمدسلیمان فارسی
نه سال می شود که نبرد در افغانستان شعله ور است امریکایی ها خواستند با تحقق اهدافی که آن را به گوش همه رسانیدند نبردی را به راه بیاندازند و تایید وپشتیبانی همه جهان را به دست آورند. امریکایی ها گمان داشتند که به زودی می توانند افغانستان را به قلمرو استخرابی جهان نوین داخل نمایند و فرهنگ والا وناب اسلامی را ریشه کن نمایند و به جای آن فرهنگ منحط و جاهلی غربی را جاگزین کنند.
نه سال گذشت اما دست آوردی که امریکایی ها خواب آن را دیده بودند ومی خواستند به زودی متحقق گردد این دست آورد تا هنوز متحقق نگردیده است بلکه خیلی بعید به نظر می رسد که امریکایی ها بتوانند به آن برسند.
ناتو یا پیمان اتلانتیک شمالی که بزرگترین و نیرومندترین پیمان نظامی در جهان است، نتوانست در افغانستان موفقیتی داشته باشد.
بلکه تجربه نبرد در افغانستان خیلی تجربه تلخ و ناگوار برای این پیمان نظامی است و شاید با عقب نشینی نیروهای ناتو از این کشور این پیمان دچار ورشکستگی گردد واز هم بپاشد.
کشور های همسایه افغانستان نیز نقش مار درآستین را بازی میکنند کشور های مانند تاجکستان و ازبکستان نقش خطرناکی را در اشغال افغانستان بازی می نمایند زیرا نظام های حاکم بر این دو کشور خوف دارند که مبادا با شکست امریکا در افغانستان و حاکم گردیدن نظام نیرومند اسلامی در این کشور جهش جهادی مرزهای افغانستان را عبور نماید.
از یک سو حرکت های نیرومندی جهادی مانند حرکت اسلامی ازبکستان که زمانی علیه نظام این دو کشور می جنگید ودر این اواخر نیز دامنه فعالیت های جهادی علیه این دو نظام را توسعه داده است واز سوی دیگر بیداری اسلامی که همه کشور های آسیای میانه را فرا گرفته است. بدون شک که این اسبابی اند که نظام های حاکم براین کشور را بر می انگیزد که در پهلوی اشغالگران بیایستند تا نگذارند که نظام اسلامی نیرومندی در منطقه قامت بیافرازد. البته روسها نیز نقش بزرگی را در همسویی با این نظام ها در زمینه دارد.
ایران از کشورهای همسایه افغانستان است که علیه جهش جهادی در افغانستان دسیسه می چیند بلکه شریک استراتیژی امریکا در اشغال افغانستان وعراق است. ایرانی ها به صراحت می گویند که اگر همکاری این کشور نمی بود کابل وبغداد اشغال نمی گردیدند بلکه در افغانستان ایرانی ها به جبهه شمال که متشکل از احزاب نزدیک بلکه چسپیده به ایران بود واست و در اینده نیز این نقش را به پیش خواهد برد، امکانات نظامی فراهم میکرد تا علیه حرکت اسلامی طالبان بجنگد و نگذارد که حرکت اسلامی طالبان همه افغانستان را اداره نماید تا از تشکیل اقامه نظام نیرومند اسلامی در افغانستان جلوگیری کرده باشد نظامی که ماهیت نظام نا اسلامی ایران را به جهان اسلام فاش می سازد و از چهره کریه و زشت سردمدارن ایرانی پرده برمیدارد. اما این هدف اخیر متحقق گردید و با اشغال کابل و بغداد چهره کریه و ماهیت فاسد این دولت نا اسلامی فاش گردید.
ایران کشوریست که از یک سو سنگ مبارزه علیه امریکا این شیطان بزرگ را به سینه می کوبد واز سوی دیگر امریکا را شریک استراتیژی در اشغال این دو کشور میداند.
نیروهای وابسته به ایران در افغانستان دامنه فعالیت شان را در زیر چتر اشغال وسیع ساخته اند ومی خواهند نقش بزرگی را در ساختار سیاسی افغانستان داشته باشند.
بیش از دوصد جریده در افغانستان وابسته به ایران اند بلکه خبرگزرای های مانند آوا و غیره نیز پایگاه های خبری وابسته به ایران اند که نشخوار همان چیزی را می کنند که به آنها از قم و تهران و مشهد تلقین می گردد.
پاکستان همسایه جنوبی افغانستان است که در اسقاط نظام طالبان نقش خطرناکی را بازی داشت و علیه حرکت جهادی در پهلوی امریکا گام بر میدارد.
زندان گوانتانامو در جنوب قاره امریکا مالامال از کسانی است که اکثریت این زندانیان در پاکستان دستگیر گردیدند وبه امریکایی های تحویل داده شدند.
نشست نظامی سه جانبانه امریکا و پاکستان و اداره امریکایی کابل در شهر راولپندی که در سال چند بار برگزار می گردد نشاندهنده این حقیقت است.
نظام حاکم بر پاکستان فریاد می کشد که در خط اول نبرد علیه دهشت افگنان درپهلوی امریکا و متحدان آن قرار دارد شعار دایمی که همواره متولیان زمان امور در پاکستان به آن مباهات می ورزند.
این شمه از جنایات کشور های همجوار افغانستان است که علیه اسلام عزیز می رزمند اما جای شگفت این است که تا هنوز کسانی اند که این کشور ها را به ویژه ایران و پاکستان را اسلامی میدارند ودر دام فریب شعار های دروغین آیات قم افتاده اند (شعار مرگ بر امریکا) که دیگر رنگش را باخته است بلکه خیلی گیچ کننده است.

هیچ نظری موجود نیست: